Viktória Šoltisová: Madona vo výrobe aneb Fabrica Britannica…či madon plná galerie...

10.10.2018 12:33

Galerie Prokopka - Praha
8. 10. - 3. 11. 2018

 

Na vernisáži nové (prodejní) výstavy zhruba dvacítky obrazů Madona vo výrobe byla jejich  autorka Viktória Šoltisová (* 1984) osobně přítomna. Akci zahájila galeristka Markéta Vlčková, poté následovala hudební vložka.

 

 

 

 

 

 


V expozici vystavených obrazů madon, které představují křesťanský symbol, a jsou inspirovány převážně plastikami ´neskorogotických madon Majstra Pavla z Levoče´, jak nám autorka sdělila, zhlédneme provedení madon ve formě olejů na plátně,  fotografiky i kresby.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Vyrovnaný autorčin pohyb ve vícero médiích,

tj.  kresby, malby a grafiky

 v některých pracích se navzájem propojuje.  

V její tvorbě se objevují jak figurální, tak i abstraktní motivy,

dále reflektuje témata z vnitřního dění autorky,

vyplývající ze zkušeností a kontrastů

(soubory:  Slepice v peřinách, Věk a město aj.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Výstava Madona vo výrobe je koncepčně velmi čistou a jednoduchou,

zároveň však velmi osobní a citlivou výpovědí autorky.

Seskupení počítačové grafiky, sítotisku i malby se sjednocuje v tematickém celku.

Tím je postava madony zasazená do minimalistického,

maximálně zkratkovitě naznačeného průmyslového prostředí továren.

Madona jako představitelka nejkrásnějších ženských ctností, ideálu krásy a mateřství

se ze  svého přirozeného prostoru přesouvá do výroby textilního anebo potravinářského průmyslu.

Snaží se plnit ideály, respektive normy pracovního tempa,

nároky každým dnem na ženy

ve společnosti se zvyšují.

 

 

 

 

 

 

 

 

Šoltisová má za sebou řadu samostatných výstav i  společných projektů.

V letech 2010 – 2014 se zúčastnila projektů

sledujícího symbol křesťanství v současném umění

 Sacral Elementum / Spišská Nová Ves, Košice.“


Studia

2009 - 2011: Vysoká škola výtvarných umění a designu /

(Katedra grafiky a iných médií / prof. Róbert Jančovič, akad. mal./Bratislava

  • 2005 - 2009:  Akademie umění v Bánské Bystrici - Katedra Grafiky / Mgr. art. Robert Makar ArtD.
  •  
  • 2000 -2004:  Secondary art school, Promotional arts, Kežmarok

Stáž

2008:  Fontys University, Department of Visual Arts, Tilburg, Holandsko

 

Výstavy

2014/Sacral Elementum II., Kasárne/Kulturpark, Košice

2013/Art et Musica, Univerzita Komenského, Bratislava

2013/Sacral elementum II, Galéria umelcov Spiša, Spišská Nová Ves

2013/Sacral elementum II, Zemplínske múzeum v Michalovciach

2012/Matricess 2012 International Electrographic Art Works Exhibition, Budapešť

2012/Asimilácia vs. originál, Galéria Slovenskej výtvarnej únie, Bratislava

2011/Young Art Show, Dom umenia, Piešťany

2011/Trans- mediálny priestor grafiky, Nitrianska galéria, Nitra

2011/Podoby súčasnej slovenskej grafiky a ilustrácie, Spoločenský dom, Záhorská Bystrica

2010/Sacral elementum, Galéria umelcov Spiša, Spišská Nová Ves

2010/Graphic Mode 09, Galéria Medium, Bratislava

2010/Fabrica Britannica, Galéria umelcov Spiša, Spišská Nová Ves

 

Kurátorka: Markéta Vlčková

 

130 00 Praha 3 - Žižkov

Prokopova 9

Máme otevřeno: po - ne:  11.00  - 21.00 hodin

Vstup: volný

 

 

Hodnocení:  100 %

Ing. Olga Koníčková (tisková zpráva)

Foto: © Ing. Olga Koníčková

 

 

 


www.galerieprokopka.cz

www.viktoriasoltisova.com

 

 

 

Galerie Prokopka,

 sídlící v přízemí stejnojmenného hotelu na Žižkově,

se řadí mezi galerie, které vznikají v negalerijních prostorech

– najdeme ji totiž v hotelové jídelně.

První výstava se konala v říjnu 2011.

Jde o klasickou symbiózu: umění oživuje prostor,

který na oplátku umělecké tvorbě pomáhá na cestě k divákovi, umožňuje jí žít.

 

Projekt, rozvíjející se díky vstřícnosti vedení hotelu,

je dílem Markéty Vlčkové (absolventka Ostravské univerzity, ateliér D. Balabána),

jež se zaměřuje na kurátorskou činnost.

Organizaci projektů zajišťuje Jana Votavová,

která mj. působí také jako koordinátorka Národního parlamentu dětí a mládeže.

 Výstavní projekty jsou doplňovány různými kulturními akcemi (design market, autorská čtení),

někdy iniciovanými vystavujícími umělci.

Výstavní plán směřuje k mladé a střední generaci tvůrců a snaží se obsáhnout nejrůznější obory

– malbu, design, fotografii, nová média, sochu…

 Při výběru vystavujících či vystupujících se uplatňují prostá kritéria,

jimiž jsou kvalita konkrétních děl, osobitost a síla uměleckého sdělení i osobnost umělce.