Suse Weber: Template//Activation: dynamische Schablone Prag aneb když zkoumáme vztah mezi divákem a obrazovou sochou

01.02.2016 10:50

Polansky Gallery  - Praha

29. 1. – 12. 3. 2016

 

Na vernisáži v Polansky Gallery výstavy, poněkud náročnější na návštěvníkovo pochopení, která prezentuje dílo německé umělkyně Suse Weber, jsme se za www.www-kulturaok-eu.cz  zúčastnili pouze  2. části programu, tj.  skoro hodinové performance Suse Weber a Hany  Polanské Turečkové, která byla postupně zbavována popruhů... Akce se konala za přítomnosti členů spirálovité formace.  Sledovali jsme střídání uvnitř vztahového trojúhelníku umělec/socha/divák, jehož kód vytváří přítomné znaky a symboly (kniha Suse Weber s názvem ´Formula: Marionette´).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

rvní část programu se odehrávala v Národní galerii ve Veletržním paláci, které se v rámci programu  Scéna 1: Dojem katalyzátoru: model divadla Spirála zúčastnili Suse Weber, prof. ak. arch. Jindřich Smetana, Jiří Havlíček a zástupce společnosti Rozvojové projekty Praha.)

 

Vystavili jsme v Polansky Gallery

Pro pražskou výstavu jsem zvolila zcela experimentální metodu produkce nového obrazového rámce. Impulsem byl architektonický model divadla Spirála, který jsem objevila v loňském roce v Národní Galerii v Praze.

Masivní černý válec s vnitřní rampou, která se vine vzhůru a přivádí diváka na jeho místo. Na první pohled se zdálo, že jeviště není od hlediště nijak odděleno.

Nicméně po bližším prozkoumání se ukázalo, že se jednalo o omyl. Avšak velmi zajímavý omyl!

 

Dlouhodobě se zabývám výzkumem nových vztahů mezi divákem a obrazovou sochou, jako součást samotného sochařského konceptu. Zvýšenou pozornost věnuji podnětům vycházejícím z možných řešení, jak vystavět znak a převést jej do nové abecedy.


 


 

 

 

 

 

 

To mě přivedlo na nápad vytvořit první spirálovitou formaci, určitou obraznou soustavu, okolo které lze společně vytvářet možnosti a konečný výsledek poté prezentovat.

 

První zkouška spirálovité soustavy proběhla úspěšně. Jako ´výchozí prvky´ jsem vybrala spoluautory na základě jejich metody umělecké práce a jejich historické zkušenosti.

 

Zaujal mě velmi zvláštní jev: mezi vizualizací času a uměleckými disciplínami a směry, se nacházejí určité propustné membrány, které se vymykají jakémukoliv současnému obvyklému uspořádání.

 

Zbývalo vytvořit dynamickou soustavu a zjistit, jak by se mohl cizí způsob práce stát vzorem pro ostatní. Zjistit, zda je možné vyvinout zcela novou metodu vytváření předloh pro různé druhy činností

a dovést tyto činnosti ad absurdum. A je vůbec možné považovat takové výstupy za definitivní?“

Text: Suse Weber (na foto vpravo)

 

Kurátorská spolupráce: Jiří Havlíček

170 00 Praha 7

Veletržní 45

Máme otevřeno: středa –sobota: 14.00 – 19.00 hodin

 

Suse Weber

  • 1970 narodila se v Lipsku v Německu
  • žíje a pracuje v Berlíně

 

Hodnocení:  99 %

Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva)

Foto: © Ing. Olga Koníčková