Současné britské umění / Contemporary British Art aneb když léčivá samota krajin se rozpustí ve vzpomínky či pražský golem očima Joea Machinea

28.02.2018 10:54

 

 

 

Černá labuť  Art & Event Gallery /8. patro - Praha

28. 2. -  1.  4. 2018

 

 

Na vernisáži nové (prodejní) výstavy Současné britské umění / Contemporary British Art, kterou agentura Art Lines představila v galerii Černá labuť a kterou připravila s předním britským uměleckým kritikem, dodnes aktivním Edwardem Lucie-Smithem (* 1933, fotografuje to, co potká), jsme zhlédli expozici, která poskytla vhled na současnou britskou výtvarnou scénu. Nabídla tvorbu 11 solitérů i  ceněných umělců, kteří povětšinou nestojí v hlavních a protěžovaných moderních proudech a nerezignovali na elementární sdělnost.  Akci oficiálně zahájili Ondřej Škarka a Martin Valach, i když to bylo jiné zahájení než obvykle. Oba postupně okomentovali 11 vybraných děl z 36 vystavených, aby nám vysvětlili podstatné principy tvorby u  všech 11 umělců (byla to taková příjemná malá ukázka jakoby aukce).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Subtilní, věru sympatická Anny Keen (* 1968), autorka něžných 3 kontemplativních (rozjímavých, hloubavých)  krajin, jež má specifický pohled na umění a je francouzsko-britskou umělkyní žijící na ostrově na jih od Velké Británie, byla osobně přítomna a pochlubila se např. minitaturním motorkami, které namalovala na obraze Santa Maria Maggiore, Řím.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vedle děl, známých jmen zakladatelů stuckismu,  Charlese Thomsona (* 1953),

Paula Harveyho (* 1960) - akryl na plátně ´Karel Teige´,

kteří již v této galerii vystavovali nebo Joea Machinea (* 1953) – Studie Anny Geislerové,

kterýžto obraz se ocitl v zajímavé společnosti = mezi  zápasícím Jakubem s andělem a bojujícím Samsonem se lvem,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kde další obraz Opilí námořníci na palubě

(pěsti grázlů smrdí hřbitovem)

je autorovou vzpomínkou na jeho neradostné dětství),

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

se můžeme seznámit s díly nových tváří - umělců, zejména s řadou autorů,

kteří originálním způsobem těží z reflexe

z předválečného surrealismu či fotografie,

což dokazují díla surrealistického malíře Jonathona X. Coudrilla (* 1945) -

 

Na konci cesty či Alegorie záhadné proměny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Portrétní tvorba Raoofa Haghighiho (* 1977 v Rijádu)

se představila čtyřmi hyperrealistickými díly (poněkud dražšími,

i když v této expozici  úplně nejdražšími nejsou),

mezi něž patří akryl a oleje na plátně (Magnetické pole, Nic,  Becky a Bílá, modrá, purpurová). 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na tradiční proud britské figurální malby svými rozlobenými kuchaři navazuje

William Balthazar Rose (* 1961),

neboť i v gastronomii existuje hierarchie funkcí - šéfkuchař, pomocný kuchař, polévkový kuchař....

 

Ironické komentáře předválečné avantgardy najdeme v díle Eamona Everalla (* 1948).

Mimo kategorie stojí technicky fascinující abstrakce filmaře Chrise Parkse (* 1971),

které odrážejí mikroskopické momenty dění v kapalinách.

Stuckistku  Ellu Guru (* 1966) zaujalo upíří mrouskání v nočním baru či andělíček.

 

Nás na www.www-kulturaok-eu.cz

zaujala fotografie  Edwarda Lucie - Smitha (* 1933) Zlaté rybky….

za symbolickou cenu 50 tisíc Kč.  

 

110 00 Praha 1

Na Poříčí 25

Máme otevřeno: sobota – neděle: 14.00 – 18.00 hodin

 

 

 

 

 

 

 

 

nebo po domluvě na www.cernalabut.cz

  • budou  zde informace i o další komentované prohlídce s některými dalšími autory
  • / Edward Lucie-Smith/(13. 3. 2018 (bez záruky),
  • kteří do Prahy přijedou

Vstup: volný

Hodnocení:  99 %

Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva - kurátor Josef Záruba - Pfeffermann)

Foto: © Ing. Olga Koníčková

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Art & Event Gallery v 8. patře domu Černá labuť

představuje unikátní multifunkční prostor.

Nabízí možnost autorských a profilových výstav,

prezentace předních umělců,

konceptuálních artových projektů,

a také firemních centů či soukromých akcí,

diskusních setkání, konferencí a seminářů.

Ke všem těmto aktivitám je galerie

vybavena kvalitním technickým zázemím

a umí poskytnout i špičkový catering.

 

 

 

Ondřej Škarka, muž, který dal Černé labuti nová křídla, k tomu  řekl:

„Naším cílem bylo potvrdit génia loci,

který se k adrese Na Poříčí 25 váže už od 20. let 20. století.

Vždy se zde prolínal svět umění, gastronomie a obchodu.

Originální řešení z dílny slavného ateliéru Evy Jiřičné AI Design to ještě více zdůraznilo.”

 

www.cernalabut.cz

www.s-m-art.com

 


Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/jiri-hauschka-vernisaz-aneb-kdyz-v-jeho-obrazech-najdeme-chveni-napeti/


Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/cesti-stuckiste-vystavuji-v-londyne-aneb-proc-malujeme-takto-/


Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/jaroslav-valecka-nevinnost-aneb-jak-nevinnost-a-neurozu-idealne-prolneme/