Současné britské umění / Contemporary British Art aneb když léčivá samota krajin se rozpustí ve vzpomínky či pražský golem očima Joea Machinea
Černá labuť Art & Event Gallery /8. patro - Praha
28. 2. - 1. 4. 2018
Na vernisáži nové (prodejní) výstavy Současné britské umění / Contemporary British Art, kterou agentura Art Lines představila v galerii Černá labuť a kterou připravila s předním britským uměleckým kritikem, dodnes aktivním Edwardem Lucie-Smithem (* 1933, fotografuje to, co potká), jsme zhlédli expozici, která poskytla vhled na současnou britskou výtvarnou scénu. Nabídla tvorbu 11 solitérů i ceněných umělců, kteří povětšinou nestojí v hlavních a protěžovaných moderních proudech a nerezignovali na elementární sdělnost. Akci oficiálně zahájili Ondřej Škarka a Martin Valach, i když to bylo jiné zahájení než obvykle. Oba postupně okomentovali 11 vybraných děl z 36 vystavených, aby nám vysvětlili podstatné principy tvorby u všech 11 umělců (byla to taková příjemná malá ukázka jakoby aukce).
Subtilní, věru sympatická Anny Keen (* 1968), autorka něžných 3 kontemplativních (rozjímavých, hloubavých) krajin, jež má specifický pohled na umění a je francouzsko-britskou umělkyní žijící na ostrově na jih od Velké Británie, byla osobně přítomna a pochlubila se např. minitaturním motorkami, které namalovala na obraze Santa Maria Maggiore, Řím.
Vedle děl, známých jmen zakladatelů stuckismu, Charlese Thomsona (* 1953),
Paula Harveyho (* 1960) - akryl na plátně ´Karel Teige´,
kteří již v této galerii vystavovali nebo Joea Machinea (* 1953) – Studie Anny Geislerové,
kterýžto obraz se ocitl v zajímavé společnosti = mezi zápasícím Jakubem s andělem a bojujícím Samsonem se lvem,
kde další obraz Opilí námořníci na palubě
(pěsti grázlů smrdí hřbitovem)
je autorovou vzpomínkou na jeho neradostné dětství),
se můžeme seznámit s díly nových tváří - umělců, zejména s řadou autorů,
kteří originálním způsobem těží z reflexe
z předválečného surrealismu či fotografie,
což dokazují díla surrealistického malíře Jonathona X. Coudrilla (* 1945) -
Na konci cesty či Alegorie záhadné proměny.
Portrétní tvorba Raoofa Haghighiho (* 1977 v Rijádu)
se představila čtyřmi hyperrealistickými díly (poněkud dražšími,
i když v této expozici úplně nejdražšími nejsou),
mezi něž patří akryl a oleje na plátně (Magnetické pole, Nic, Becky a Bílá, modrá, purpurová).
Na tradiční proud britské figurální malby svými rozlobenými kuchaři navazuje
William Balthazar Rose (* 1961),
neboť i v gastronomii existuje hierarchie funkcí - šéfkuchař, pomocný kuchař, polévkový kuchař....
Ironické komentáře předválečné avantgardy najdeme v díle Eamona Everalla (* 1948).
Mimo kategorie stojí technicky fascinující abstrakce filmaře Chrise Parkse (* 1971),
které odrážejí mikroskopické momenty dění v kapalinách.
Stuckistku Ellu Guru (* 1966) zaujalo upíří mrouskání v nočním baru či andělíček.
Nás na www.www-kulturaok-eu.cz
zaujala fotografie Edwarda Lucie - Smitha (* 1933) Zlaté rybky….
za symbolickou cenu 50 tisíc Kč.
110 00 Praha 1
Na Poříčí 25
Máme otevřeno: sobota – neděle: 14.00 – 18.00 hodin
nebo po domluvě na www.cernalabut.cz
- budou zde informace i o další komentované prohlídce s některými dalšími autory
- / Edward Lucie-Smith/(13. 3. 2018 (bez záruky),
- kteří do Prahy přijedou
Vstup: volný
Hodnocení: 99 %
Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva - kurátor Josef Záruba - Pfeffermann)
Foto: © Ing. Olga Koníčková
Art & Event Gallery v 8. patře domu Černá labuť
představuje unikátní multifunkční prostor.
Nabízí možnost autorských a profilových výstav,
prezentace předních umělců,
konceptuálních artových projektů,
a také firemních centů či soukromých akcí,
diskusních setkání, konferencí a seminářů.
Ke všem těmto aktivitám je galerie
vybavena kvalitním technickým zázemím
a umí poskytnout i špičkový catering.
Ondřej Škarka, muž, který dal Černé labuti nová křídla, k tomu řekl:
„Naším cílem bylo potvrdit génia loci,
který se k adrese Na Poříčí 25 váže už od 20. let 20. století.
Vždy se zde prolínal svět umění, gastronomie a obchodu.
Originální řešení z dílny slavného ateliéru Evy Jiřičné AI Design to ještě více zdůraznilo.”
Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/cesti-stuckiste-vystavuji-v-londyne-aneb-proc-malujeme-takto-/