Si On: Female Creature aneb nejednoznačnost mezi punkovým a komickým zhmotněním či Měla jsem času tak akorát …

29.01.2020 13:52

hunt kastner - Praha
25. 1. - 21. 3. 2020


Na vernisáži nové výstavy Si On: Female Creature byla autorka vystavených velkoformátových maleb a plastik osobně přítomna. Je známá především  svým způsobem práce s obrazovostí tradičního korejského šamanismu.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

„V dobách, kdy bylo nebe ještě nízko nad zemí,

žili na světě jen lidé a želvy!“

Společenství lidských a ne-lidských tvorů

před počátkem světa obsažené

v kosmologii původních obyvatel amerického kontinentu

ukazuje,

že na rozdíl od evropských mytologií

se zde na tvoření světa podíleli jak lidé, tak i zvířata.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V rámci své 1. výstavy v České republice nesoucí
název Female Creature,

představuje korejská umělkyně Si On takovéto
imaginace a mezistavy jako cyklické události.

Časoprostorem jejího obsáhlého a niterného díla

je

život, smrt a uzdravení.




Cykly vystavené

 v galerii hunt kastner

v rámci přehlídky Female Creature
jsou tvořeny vysoce expresivními malbami a sochami,

v nichž autorka,

v kontrastu k jazyku malířské abstrakce,

obsesivně zkoumá jejich vlastní hmotnou podstatu.

 

K vlivům, jež se projevují zejména prostřednictvím
intenzivního tělesného a fyzického kontaktu

s povrchy zpracovávanými otisky vlastního těla,

patří například K-pop a šamanismus;

lidské vlasy a ptačí peří

jsou kladeny na tradiční korejské textilie,

a vše doplňuje
štědrá porce zářivých barev.

 

 

Prostřednictvím rychleschnoucích materiálů,

vápenné malty,

polystyrénu a spáleného hedvábí

autorka  

posiluje koexistenci destrukce v tvorbě,

 která je středobodem významu díla i vyjádřením umělecké subjektivity.

Výstava Female Creature přináší  úvahy o stavech mezi,

jako je trýzeň, krása či zranitelnost,

které jsou zásadní nejen při zpochybňování našeho původu,

ale i společné budoucnosti.

(text Hana Janečková)


Měla jsem času tak akorát /2019

lebka je pokryta bílými a růžovými žvýkačkami

s odlitky rukou umělkyně a jejího manžela,

stáčejícími se do obranného gesta,

asociace odrazy intimity vnitřního prostoru těla

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Si On (narozená Hyun Kyoung Park), * 1979  Dangiing, jižní Korea)

  • vystudovala bakalářský program zaměřený na západní malbu na Mokwonské univerzitě
  • 2006: se pak přesunula do Japonska, kde pokračovala magisterským a doktorským studiem malby na Kyoto City University of Arts v Kjótu
  • 2013: přestěhovala se do New Yorku, kde se účastnila rezidenčních programů ISCP (2014), Pioneer Works a Residency Unlimited, (2015)
  • 2017 se přestěhovala do polského Krakova, kde v současné době žije a pracuje společně se svým manželem, výtvarníkem Julianem Ziolkowskim
  • 2019 si oficiálně změnila jméno na Si On (dříve působila pod jménem Hyon Gyon)
  • samostatné výstavy: Kyoto Art Center, (2011); HAPS, Kjóto (2013); Pioneer Works and Chashama, New York  (2015); Shin Gallery, New York (2013, 2016); Ben Brown Fine Arts, Hongkong (2017)
  • společná výstava se svým manželem Jakubem Julianem Ziolkowskim nazvané „Holy Nothing“ ve varšavském Ujazdowski Castle Centre for Contemporary Art (2018) a v londýnské Parasol Unit (2019)
  • díla jsou zastoupena ve sbírkách muzeí a uměleckých institucí: Brooklyn Museum, New York a High Museum of Art, Atlanta; Kyoto City University of Arts, Kyoto Municipal Museum of Art, Kyoto Bank, či sbírka Takahashi v Japonsku Japan
  •  

 

 

 

130 00 Praha 3 - Žižkov

Bořivojova 85
Máme otevřeno: út - pá: 13.00 -18.00 hodin, so:14.00 -18.00 hodin

Vstup: volný

 

 

 

            Hodnocení: 89 %

            Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva)

            Foto: © Ing. Olga Koníčková

www.huntkastner.com