Klára Hosnedlová: Sedící Žena/Seated Woman aneb jak si přivlastňovat denní rutinu, estetizovanou v jejích jemných detailech…
Karlin Studios - Praha
7. 12. 2018 - 27. 1. 2019
Na vernisáži nové výstavy Sedící Žena, která se konala v Karlin Studios, výstavy děl Kláry Hosnedlové, jsme v zajímavě připravené instalaci zhlédli autorčiny vyšívané obrazy. Název výstavy inspiruje diváka k imaginární performanci.
Draped Seated Woman je bronzová socha od britského sochaře Henry Moorea, zobrazující osobu spočívající v usazené pozici s drapérií, jež zvýrazňuje její ženskou postavu, avšak obličejové rysy byly abstrahovány tak, že nejdou skoro rozeznat. Sochař začal zachycovat drapérie poté, co sledoval cestující v londýnském metru, zabalené v těžkých kabátech chránících je před větrem. Je to možný způsob, jak si přivlastňovat denní rutinu, estetizovanou v jejích jemných detailech.
Expozice navazuje na site specific projekt Ponytail Parlour, který se odehrával v šatně Nové scény Národního divadla v Praze v srpnu 2018. Zde celá instalace byla určena pro setkání s performery.
Klára Hosnedlová ve své výstavě v Karlin Studios vychází naopak z archivu Národního divadla, divadelních scén a kostýmních návrhů. V prázdné galerii sestavila vlastní scénografii, inspirovanou scénou ložnice z inscenace Romeo a Julie v Národním divadle z roku 1924. Tu tvořily klenby na pódiu, na kterém však místo postele vystavěla šatnu. Tímto gestem autorka obrací pozornost od kulis k zákulisí, k místu, kde se herci převlékají a připravují na hru. Za průsvitnými závěsy si můžeme představit běžné a intimní situace, výměnu kostýmů či rozcvičky herců před hrou. Tyto události však jako běžní diváci nikdy nespatříme (prostor expozice = pojat jako divadelní scéna, ve které se odehrávají všední denní situace). (zdroj: text kurátorky Caroline Krzyszton)
180 00 Praha 8 - Karlín
Kasárna Karlín
Prvního pluku 2
Vstup: volný
Hodnocení: 100 %
Ing. Olga Koníčková (tisková zpráva)
Foto: © Ing. Olga Koníčková