Kampaň ´Česko – země příběhů´ aneb oživíme ´příběhy´ domácí cestovní ruch?!/Land of Stories

12.11.2013 14:33

Byli jsme pozváni agenturou CzechTourism  na tiskovou konferenci o kampani ´Česko – země příběhů´,  kterou chceme  posílit domácí cestovní ruch.   Nejdříve si vzal slovo  tiskový mluvčí agentury Czechtourism,  Pavel Klicpera, s tím, že před námi stojí rok 2014 a že CzechTourism chce zvýšit zájem Čechů o objevování atraktivních destinací a trávení dovolené v Česku v jednotlivých regionech pomocí inzerce v tisku, rozhlasových a televizních spotů, online aktivit, věrnostních programů a propagačních akcí v regionech.  Neboť situace je v Česku taková, že naši občané tráví dovolenou stále více v zahraničí….

Ředitel odboru Strategie a marketingové komunikace agentury CzechTourism, Marek Mráz, nebyl vůbec potěšen meziročním poklesem přenocování o 4%, nebo tím, že počet domácích turistů stagnuje, nebo že máme jako dovolenkáři spíše víc zájem o exkurze jednodenní.  Konstatoval však,  že spokojenost s dovolenou v celé republice se zvýšila z 59 % na 65 %... přičemž ti movitější zákazníci žádají stále lepší služby včetně wellness... a  že je nutné rozvíjet další spolupráci s organizátory cestovního ruchu…že cílem kampaně je představit i jiné Česko, protože Česko je země fascinujících příběhů, které tu prožít chceme…že chceme představovat i nepříliš známá  a navštěvovaná místa jako je Zlín, Luhačovice  a Beskydy…chceme nabízet možnosti prohlídek loveckých chodníčků (romantické Rychlebské stezky),  lázní,  renesančních domů  (Slavonice) i osudy budovatelů průmyslových impérií… další zážitkové akce a že nabízíme Klub Kudy z nudy…

Cílovou skupinou kampaně  jsou tzv. ´nerozhodnutí´, bonitní, ve věku 30 – 45 let a ti, kteří vyznávají aktivní životní styl…

V letošním roce  2013 CzechTourism již poukázal na ´žehnání svatomartinských vín´  v Uherském Hradišti nebo upozorní na ´zahájení zimní lyžařské sezony´ ve Špindlerově Mlýně. V příštím roce se přidají minipořady a také televizní spoty.

 

Proč  jsme zvolili  heslo ´Česko - země příběhů´?!

Poukazujeme tak na pozoruhodné osudy a zajímavé detaily míst, která máme na dosah ruky. Komplexní marketingová a komunikační kampaň Česko – země příběhů byla spuštěna již v září 2013 a realizuje ji vítěz tendru agentura Ogilvy & Mather.  Po inzerci v tisku, rozhlasu a na internetu se nyní přidávají i propagační akce. „Česko je bohaté na kulturu a historii. Přesto ve větší míře stoupá podíl zahraničních dovolených. Tento trend bychom rádi změnili představením českých destinací z jiné, neotřelé perspektivy. V kampani jsme se zaměřili na zajímavé detaily a mikropříběhy. Věříme, že podpoříme chuť českých turistů trávit volný čas tady u nás,“ komentoval probíhající kampaň generální ředitel CzechTourism Ing. Rostislav Vondruška.

 

Příběh zdraví, měst, krajiny, s atmosférou…

Na webových stránkách kampaně – www.ceskozemepribehu.cz

 se můžeme seznámit s mnoha inspirativními příběhy z různých koutů Česka. Můžeme k nim přidat i vlastní a sdílet je s přáteli na Facebooku. Zajímavé lokality na stránkách vyhledáme jak podle mapy, tak podle typu aktivit. Příběhy ZDRAVÍ představují lokality, pro které jsou typické především kvalitní odpočinkové služby, jako jsou lázně nebo wellness. Příběhy MĚST představují zvláštní městské dominanty a jejich tajemství, příběhy KRAJINY vypráví o krásách naší přírody a mezi příběhy s ATMOSFÉROU jsou místa opředená magií a mystikou.

 

Součástí kampaně Česko – země příběhů je také soutěž o „nej“ česká místa s názvem DestinaCZe 2013 ( www.destinacze2013.cz)

 

… zvolíme nejlepší a nejzajímavější místa Česka. Odměnou nám je šance vyhrát pobyt v hodnotě 10 tisíc korun a další zajímavé ceny.

 

V anketě nabízíme 5 různých kategorií, do kterých jsme na základě regionálních doporučení nominovali nejoblíbenější turistické cíle České republiky. Nyní je pouze na nás, komu své hlasy přidělíme. Soutěž trvá do konce listopadu 2013.

Každý hlasující získá po krátké registraci na webové stránce 10 bodů, které může rozdělit mezi svá česká „ nej“. Je jen na nás hlasujících, zda všech deset hlasů přiřadíme své oblíbené destinaci, nebo je rozdělíme mezi více subjektů.

 

Zajímavá místa České republiky jsme přitom rozdělili  podle netradičního klíče.

 

Kategorie Fénix zastupuje objekty, které byly „vzkříšeny“ a nyní platí za vyhledávané turistické atrakce. Jsou to například oblasti, které kdysi sloužily průmyslu, a dnes je lidé vyhledávají z různých jiných důvodů. Magická místa jsou zařazena do kategorie Genius Loci. Jedinečnou atmosférou oplývají místa s dlouholetou tradicí, opředené zajímavými příběhy. Vyznavače nevšedních zážitků bude zajímat kategorie Trendy destinace. Uspějí cyklistické, bruslařské, běžkařské, lezecké nebo vinařské a pivní stezky? Rodiče s dětmi se jistě zaměří na kategorii Zážitek na 1000 % pro celou rodinu, kde najdou zábavné atrakce. Kdo si potrpí na kvalitu zákaznického servisu, ten by měl navštívit kategorii Cítit se jako doma.

Místo, ve kterém se jako hlasující budeme cítit nejvíce ´jako doma´, tam  výherce uplatní svůj voucher na 10 tisíc korun.

Stačí co nejpřesněji zodpovědět tipovací otázku ´Kolik lidí bude v soutěži DestinaCZe 2013 hlasovat?´

Kromě hlavní ceny se každý týden losuje pět vítězů, kteří získají zajímavé výhry.

 

Závěrem slovo autorky

Kampaň nás samozřejmě zaujala, ale musíme podotknout, že se nám nelíbilo určení cílové skupiny bez důchodců, protože snad důchodci jezdí také na dovolenou, mnohdy více než pracující, protože i když nejsou moc movití, mají čas a  ´čas jsou taky peníze´…jinak v době stále rostoucí nezaměstnanosti si ti zaměstnaní moc dovolenou netroufnou brát…naše dospělé již děti měly dovolenou  teprve jeden týden v tomto roce… z práce je nikdo neuvolní tak hned…a to dokonce v Luhačovicích, i když přijely spokojené a odpočaté, protože počasí bylo skvěle ´babí léto´, přesto si nám stěžovaly, že byla v lázních k dispozici jen hospůdka jedna otevřená...

www.destinacze2013.cz

www.czechtourism.cz

www.ceskozemepribehu.cz

 

Ing. Olga Koníčková

Foto Luhačovic: Václav Koníček