Dominik Běhal: Der Arme Poet aneb když oživíme techniku fresky

15.03.2018 11:15

Studio PRÁM - Praha

15. – 30. 3. 2018

 

 

 

Na vernisáži prodejní výstavy nových (12) obrazů Dominika Běhala, výstavy Der Arme Poet, byl autor osobně přítomen.  Běhalovy obrazy z roku 2017 v tlumených barvách obsahují v sobě  náznak a volně asociativní poetiku. Dominik Běhal v nich  svou malbou tak také  parafrázuje historickou malbu/fresku a fotografii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dominik Běhal vyzkoušel bezpočet malířských technik, rád experimentuje, např. v letech 2014  maloval  pastelem a akrylem na plátno, v roce 2015 to byl naopak olej na plátně a v poslední době zase zkouší na stavebních deskách náročnou techniku fresky…jen je škoda, že nelze použít větší formát stavebních desek…(šlo by to jen na omítku, ale na kterou, aby se to mohlo prodat, že!?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dominik Běhal (* 1988 Olomouc)

 

 

  • 2004 - 2008: Secondary school of applied Arts - Uherské Hradiště
  • 2009 - 2015: studium na AVU (ateliér malby Michaela Rittsteina)

 

 

 

 

190 00 Praha 9 - Vysočany

Čerpadlová 4b

Během výstav máme otevřeno:

pondělí a čtvrtek, 13.00 – 18.00 hodin

Vstup: volný

 

 

 

Hodnocení:  100 %

Ing. Olga Koníčková

Foto: © Ing. Olga Koníčková

 

 

 

Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/roman-kvita-a-dominik-behal-narki-huntig-season-aneb-kdyz-se-inspirujeme-nejen-v-rokoku/

 

www.dominikbehal.com

Freska  (zdroj: wikipedia)

je nástěnná malby, zhotovená na vlhké omítce.

Název freska pochází z italského al fresco (´na čerstvo´) – v protikladu k al secco (´na sucho´).

Technika malování fresek byla známa již ve starověku,

používala se v Řecku a především v Itálii,

ale také v Číně a Indii. 

Raně křesťanské umění a umění  raného středověku dalo přednost mozaikám,

takže umění fresky upadlo na dlouhou dobu téměř v zapomnění.

K obnově došlo až koncem 13. století.

Malování fresek je technicky náročná práce.

Nános barvy (rozmělněné minerální pigmenty smíchané s vodou)

se nanáší do ještě vlhké omítky tak,

aby se barvy vsákly do podkladu a usychaly společně s ním.

To znamená, že malíř musí pracovat rychle, aby omítka nezaschla,

neboť poté lze provádět pouze malé opravy temperou.

Fresky se nehodí do vlhkého prostředí

(například v římské bazilice sv. Petra existuje pouze jediná freska).

 

Studio PRÁM

sdružuje 12 absolventů AVU a UMPRUM aktivních v oblasti volného umění a designu.

Vzhledem k unikátnímu prostoru našeho zázemí

usilujeme o rozšíření okruhu našich aktivit na veřejně prospěšnou

a kulturní činnost ku prospěchu širší veřejnosti.

Sídlíme v industriálním objektu bývalé prádelny

na periferní čtvrti pražských Vysočan,

kde disponujeme ateliéry, sociálním zázemím a multifunkčním sálem.

Objekt je po citlivé rekonstrukci a zachovává v sobě industriální ráz místa.

Pořádáme rozmanité kulturní akce od výstavních vernisáží, přes koncerty,

přednášky, promítání, až po alternativní festivaly.

Naším posláním je vytvořit prostor pro mezinárodní setkávání a tvorbu autentického umění.

Chceme podporovat nezávislé tvůrce a rozšiřovat povědomí o dění na kulturní scéně.

Chceme budovat synergické místo, kde se lidé svobodně obohacují skrze dialog umění a společnosti.

www.pramstudio.cz