Botanická zahrada Praha –Troja má nové logo aneb potěšme se novou rozkvetlou vizuální identitou

25.03.2015 15:19

Praha -  Studio Najbrt

23. 3. 2015

 

Na tiskové konferenci ve Studiu Najbrt nás Aleš Najbrt  seznámil s novou vizuální identitou Botanické zahrady Troja. Od prosince 2014 roku, kdy zvítězilo Studio Najbrt se svým návrhem loga, trojská Botanická zahrada  posunula svými  připomínkami původní koncept na nynější koncept novější, kde došlo k určitým úpravám.  Hlavním cílem bylo rovněž odlišení Botanické zahrady Troja od Botanické zahrady na Slupi (PřF UK). 

 

Výsledkem je logo ve tvaru velkého písmena B, jež je složené z listů, květin, větviček, kořínků i cibulek, protože i ty posledně jmenované - cibulky  - do botanické zahrady patří, rovněž  odkazuje na tradici starých herbářů. Původní rostliny navržené Studiem Najbrt byly nahraženy podle připomínek botanické zahrady (orchidej), přičemž výběr 15 rostlin nebyl vůbec snadný, protože v botanické zahradě najdeme přes 20 tisíc druhů rostlin.

 

Návrh loga vznikal postupně:

Nejdříve to byla základní černobílá varianta,

 

poté následovala základní barevná varianta o dvou barvách

 

+ přidaly  další barvy doplňkové – a tak vznikl konečný vizuální styl vskutku pestrobarevný

není sice tvarově jednoduchý, ale je ve své členitosti přesto moderní

 

 

 

 

Původní  logo je  z roku 2004.  Do soutěže se zapojilo 50 profesionálních studií s návrhy 90 autorů. Počítá se s dalšími náklady investičního rázu v částce 1 milionu korun (vytvoření jednotného navigačního systému), budou následovat samozřejmě ještě další náklady…  

 

Logo ve tvaru B je organické (Pozor logo Botanické zahrady Praha není totéž, co značka Botanické zahrady Praha!)

Autorky vizuálního stylu Anna Divišová a Zuzana Lednická organické logo ve tvaru B spolu s kurátory zahrady složily z 15 druhů rostlin, které při troše pozornosti můžeme v zahradě najít.

  • základem vizuálního stylu jsou vektorové obrysy rostlin  - z pivoněk, orchidejí, kapradin, fialek a kosatců byly vystavěny i rastry, které budou  charakteristické pro vstupenky, vizitky a další interní potřeby, ale i některé propagační materiály (programy s mapou).
  •  
  • koniklec, konvalinka, blahovičník, čemeřice nebo třeba ptačinec žabinec přecházejí v symboly merchandisingu, ale fungují například i jako piktogramy v mapě expozic (např. kaple sv. Kláry – vinice – bude vinný list

 

"Na rozmanitosti zahrady stavíme i princip kampaní – novou identitu už uvádí jarní B, složené ze sezónních rostlin, i s kořeny, přímo na hlíně... Těšíme se, jak se nadcházejícími ročními obdobími bude skladba přirozeně proměňovat. Málokdy se povede, aby identita takto rozkvetla,“ řekly designérky.

 

Radost  projevila i ředitelka Věra Bidlová

Nové logo jsme si nadělili k 45. výročí od založení instituce. Mám radost, že to takto dopadlo. S novým moderním vizuálním stylem se plně ztotožňuji, je veselý, barevný a hravý, stejně jako naše zahrada,“ vysvětlila ředitelka botanické zahrady Věra Bidlová.

 

Chtěla bych poděkovat Studiu Najbrt za velkou profesionalitu a nasazení, se kterým pro zahradu pracovali. Dávali do toho srdce a myslím, že to je znát. Podařilo se nám sjednotit naše různorodé aktivity. Botanická zahrada má ve správě i historickou vinici, patří k ní i skleník Fata Morgana, což málokdo ví. Nová identita souzní s konceptem magické zahrady a dobře vystihuje její proměnlivost v různých ročních obdobích. Ať přijde návštěvník kdykoli, zahrada není nikdy stejná. Chtěli jsme na to poukázat a myslím si, že se to povedlo,“ řekla náměstkyně pro marketing a PR Martina Kaderková.

 

Cesta zahrady k tomu, aby se botanická zahrada stala moderní populárně - vzdělávací institucí 21. století, není rozhodně u konce, i když musíme říci, že období spolu s Věrou Bidlovou jako ředitelkou Botanické zahrady Praha vykazuje silné známky směřování zahrady k co největšímu otevření prostoru návštěvníkům, a to se daří.   

 

Před námi je ještě kus práce. V následujících měsících vyhlásíme výběrové řízení na novou webovou prezentaci. Změny se také dočká navigační systém uvnitř zahrady. Současně se snažíme o zkvalitnění návštěvnické vybavenosti, aby byla zahrada ideálním místem k návštěvě v kterékoliv roční období,“ doplnila ředitelka zahrady.

 

Ing. Olga Koníčková (zdroj: tisková zpráva)

Foto: © Ing. Olga Koníčková

 

Od 21. 3. 2015 platí nový ceník vstupného!

 

Motýli:  4. 4. - 10. 5. 2015 - Fata Morgana

 Studio Najbrt vytvořilo například logo hl. m. Prahy, Ostravy, letošního Karlovarského filmového festivalu, České televize, ministerstva zahraničních věcí nebo modro-bílý vizuální styl Českých drah použitý i na vlacích.