Antonín Střížek a host Milan Kunc aneb koupelna či creative landscape
8gallery - Praha
8.10. - 13. 12. 2018
Vernisáž nové (prodejní) výstavy Antonín Střížek a host Milan Kunc, obrazů/olejů na plátně, za účasti obou umělců, Martin Dostál (* 18. 2. 1962), kurátor výstavy, český dokumentarista a režisér, zahájil nebývale nevážně, a to slovy, že zde přítomný host Milan Kunc moderní umění rád nemá. No, ustáli jsme to ve zdraví všichni...
Antonín Střížek se zde představil šestici obrazů/olejů na plátně (Koupelna, Krajina I., Krajina II., Destilátor Kukuřice, Klobouky), Milan Kunc nabídl čtveřici obrazů/olejů na plátně (Romerin, Portrait of Princess T, Creative Landscape a Young Urban Professional).
Antonín Střížek (* 22. 5. 1959 Rumburk)
patří k malířům, pro které je důležité médium malby samo o sobě. Jednotlivé prvky obrazu jsou spolu vzájemně v harmonii, i když ne vždy odpovídají zcela přesně reálným výjevům. Ať již je námětem biblický příběh, ulice či zátiší, působí jeho obrazy zklidněným, kompaktním, dojmem.
Střížek vypráví příběhy skrze malířské formy komponované s důslednou precizností a zodpovědností za výsledný celek vůči divákovi. (zdroj: www.adamgallery)
- dětství prožil v Ostravě-Porubě
- absolvoval středoškolské studium na Sstřední uměleckoprůmyslové škole v Praze
- věnuje se cestování: Čína, Mexiko, Jižní Amerika, Španělsko, Itálie, Japonsko…
- 2002: zpracoval realizaci opony Státní opery v Praze
- jeho tvorba se řadí do období postmoderny
Milan Kunc (* 27. 11. 1944 Praha) - jeden z významných představitelů návratu figurativního obrazu v 70. letech 20. století po období, kdy internacionální scéně dominovaly konceptuální tendence
- 1963 - 1967: vyloučen ve 4. ročníku (profesor Karel Souček) z AVU Praha kvůli údajnému nedostatku talentu a následnou emigrací do SRN (1969)
- 1970 -1975: studuje u Josefa Beyuse a Gerharda Richtera na düsseldorfské akademii, kde byla klasická malba považována za zcela překonaný a neaktuální projev
- na přelomu 70. a 80. let 20. století založil spolu s Janem Knapem a Peterem Angermannem skupinu Normal (trvala něco přes rok), která s německými Neue Wilde či italskou transavantgardou spoluutvářela podobu postmoderního malířství
I přesto skupina Normal dodnes tvoří důležitý referenční bod v dějinách umění, což spočívá především v kongeniálním protnutí tvorby trojice protagonistů. Každý z nich byl silnou osobností a měl svůj osobitý výraz, přesto tu existuje silný společný jmenovatel. Proti vážnosti všech, kteří v umění viděli nástroj revoluční proměny světa, postavili humor, proti zakódovanému jazyku světa umění tradiční obrazovou řeč, společnou Celníku Rousseauovi i umělcům rané renesance.
Ale především to bylo dráždivé spojení výsostné malířské kvality, břitkého intelektu, díky kterému si svůj postoj dokázali suverénně teoreticky obhájit, a něčeho zdánlivě pokleslého: banality, idyly, kýče. A právě kýč, jeho ž ustálená ikonografie se stala důležitou komponentou Kuncovy tvorby, je zajímavé intelektuální téma s mnoha fasetami – společensko - kritickou, psychologickou, kulturně - historickou… První desetiletí Kuncovy tvorby se neslo ve znamení ´trapného realismu´ a ´ost-popu´, jakési východoevropské parafráze pop-artu, v níž pracoval se symboly a obrazovými schématy komunistické totalitní ideologie (vzpomeňme jeho trpaslíků). Postupně však tyto persifláže opustil a jeho postmoderní alegorie se proměnily v osobní verzi klasicismu, kde kritické hledisko ustoupilo pozitivním obsahům a obraz zbaven všech mimovýtvarných aspektů se stal estetickým zážitkem an sich. (zdroj: Marcel Fišer/Artlist)
180 00 Praha 8 - Karlín
Prvního pluku 6 / 172
Máme otevřeno:
Úterý: 10.00 - 14.00 hodin
středa a čtvrtek: 13.00 - 18.00 hodin
Vstup: volný
Hodnocení: 89 %
Ing. Olga Koníčková
Foto: © Ing. Olga Koníčková
Více zde: https://www.www-kulturaok-eu.cz/news/vsichni-svati-all-saints-aneb-straseni-krizem/
https://www.adamgallery.cz/strizek-antonin